Prečo by sme vás mali prijať? Čo povedať na pracovnom pohovore?

Prečo by sme vás mali prijať? Čo povedať na  pracovnom pohovore? Aby ste získali prácu, musíte správne odpovedať na túto otázku. Ukážte, že vaše skúsenosti zodpovedajú potrebám zamestnávateľa.

Na pohovore musíte o prácu zabojovať.

Od chvíle, keď začnete pracovný pohovor,  personalista hodnotí jedinú vec, a to či ste najlepší človek na túto prácu. V určitom momente počas rozhovoru môžete očakávať, že sa vás priamo opýta: "Prečo by sme mali prijať práve Vás?"

Je zrejmé, že nemôžete odpovedať: "Pretože potrebujem prácu." Je to ťažká otázka, ale musíte sa na ňu pripraviť tak, aby ste ju úspešne zvládli.

Vaša odpoveď musí v podstate preukázať, že ste riešením problému pre zamestnávateľa a žiadny iný kandidát by nemohol túto prácu robiť lepšie.

Tak prečo by vás mali uprednostniť pred niekým iným? Urobte tieto kroky, aby ste si pripravili dobre zvládnutú  odpoveď.

 

Zamerajte sa na potreby zamestnávateľa (nie na vaše)

Aj keď sa zdá, že otázka je zameraná  na vás a vaše požiadavky, v skutočnosti to tak nie je. Vaše osobné ciele v  profesionálnej  kariére sú určite dôležité, ale táto otázka je príležitosťou vysvetliť, aké hodnoty  prinesiete spoločnosti. Aby ste sa mohli pripraviť,  urobte si prieskum a zistite všetko čo sa dá o agende spoločnosti - prečítajte si jej webové stránky, sociálne médiá, štvrťročné správy, profily spoločnosti, tlačové správy a najnovšie správy o spoločnosti. Aké sú ich ciele? Kde vidia v budúcnosti sami seba? Ako im môžu vaše schopnosti pomôcť dostať sa tam? (napr.: "Táto spoločnosť chce byť lídrom v automobilom priemysle.. Moje predchádzajúce pracovné zaradenie mi umožnilo získať skúsenosti v tejto oblasti  a mám mnoho nápadov, ktoré  môžeme spoločnými silami zrealizovať.“)


Zamyslite sa nad samotnou prácou

Veľa môžete zistiť priamo z pracovnej ponuky,  hovorí Priscilla Clamanová, prezidentka spoločnosti Career Stratgies Incorporated. Väčšina popisov pracovných pozícií načrtáva nielen pracovné požiadavky a kvalifikačné predpoklady,  ale aj to, aké zručnosti sú najdôležitejšie  na to, aby ste  boli na  danej pozícii úspešný. Tim Cole, majiteľ spoločnosti, ktorá organizuje kariérny tréning The Compass Alliance, tvrdí, že najlepšou stratégiou je zamerať sa na tri až štyri zručnosti a vysvetliť, ako ste ich  využívali v minulosti. ("Viem, že obchodná prezieravosť  je jednou z kľúčových zručností pre túto pozíciu. Dovoľte mi uviesť niekoľko príkladov toho, ako som túto zručnosť aplikoval v doterajšej kariére.") Pokiaľ je to možné,  využite niečo z jazyka pracovnej ponuky. Môžete použiť niektoré slovné spojenia spoločnosti bez toho, aby to vyznelo príliš natrénované/ naučené.

 

Zamerajte sa firemnú kultúru

V jednom z prieskumov medzinárodnej developerskej firmy Cubiks sa zistilo, že približne osem z 10 zamestnávateľov uviedlo, že pri prijímaní kandidátov na prácu berú do úvahy i to, či „zapadnú do kolektívu“. Z uvedeného vyplýva, že časť vašej odpovede by mala naznačovať, prečo budete vyhovovať spoločnosti. ("Toto nie je tradičná spoločnosť, čo je úžasné, pretože ja sa nepovažujem bežného pracovníka. Rovnako ako Vás  aj mňa zaujímajú inovácie a pokrok.“)

 

Vyhnite sa klišé

Používanie ošúchaných fráz na vyjadrenie vašej hodnoty je jednou z najväčších chýb kandidátov na prácu, hovorí Clamanová.  Nemyslite si, že HR manažéra presvedčite o svojej originalite opakovaním fráz, ktoré už mnohokrát počul. Neseďte len tak a nepoužívajte frázy typu „Zoberte ma, pretože som usilovný pracovník.“ -  alebo – „Som vysoko motivovaný.“ -  hovorí Clamanová.

Namiesto toho, aby ste povedali, že ste motivovaný, prezentujte sa príkladom, ktorý ukazuje, ako ste v minulosti dobre spolupracovali so spolupracovníkmi. ("Som tímový hráč. Viem, že ste to pravdepodobne počuli už predtým, a preto Vám uvediem príklad.")


Nepodceňujte sa 

Ak chcete zapôsobiť na HR manažéra, musíte ukázať sebadôveru, hovorí Julie Jansenová, kariérna poradkyňa autorka knihy You Want Me to Work With Who?  "Zamestnávatelia radi vidia, že viete, aké sú vaše silné stránky a viete, že prinášate hodnoty," hovorí Jansenová. Pozrite sa na predchádzajúce recenzie výkonnosti, aby ste videli, čo  na vás manažéri oceňovali a porozprávajte sa s bývalými spolupracovníkmi o vašom prínose. V pracovnom pohovore zvýraznite tieto schopnosti alebo úspechy.  A vyslovte presvedčenie: "Ak chcete niekoho, kto môže prísť a začať riadiť projekt bez toho, aby ste ho museli príliš usmerňovať, alebo niekoho s „čierny pásom“,  v tom prípade som tá správna osoba, ktorú by ste mali zamestnať. "

Aby ste pôsobili sebavedome,  Jansenová odporúča túto nekonvenčnú odpoveď: "Ak chcete niekoho, kto bude udržiavať status quo, potom nie som osoba, ktorú by ste mali zamestnať."

 

Užitočné tipy a rady ako úspešne zvládnuť  pracovný pohovor prinášajú  mnohé videách na YouTube. Uvádzame niektoré z nich:

https://www.youtube.com/watch?v=kayOhGRcNt4

Tell Me About Yourself - A Good Answer to This Interview Question tu

https://www.youtube.com/watch?v=2mc2B8NZhvY

"WHAT ARE YOUR WEAKNESSES?" - SAMPLE ANSWER

https://www.youtube.com/watch?v=pMRO2dl9z3w

Tell Me About Yourself - Learn This #1 Trick To Impress Hiring Managers 

https://www.youtube.com/watch?v=J_g7wCHh7q0

What Are Your Weaknesses? Learn How To Answer This Job Interview Question With This #1 Tip ?

  

 

www.monster.com