Informácie o situácii na pracovnom trhu v súvislosti s koronavírusom v Holandsku

Vstup do krajiny

Cestovanie z krajín EÚ/Schengenu a krajín zaradených v schéme cestovných podmienok EÚ
Cestujúci z týchto krajín nie sú povinní prekladať žiadne potvrdenia a dokumenty, súvisiace s COVID-19 (ako podmienka vstupu na územie Holandska).

 

Zhoršujúca sa situácia na letisku Schiphol v Amsterdame

 

 

 

Holandsko je populárnou turistickou destináciou. V dovolenkovom období sa na letisku Schiphol nachádza denne aj 70 000 cestujúcich. V danej súvislosti však upozorňujeme na očakávanú zhoršenú situáciu na letisku v súvislosti so začiatkom letnej turistickej sezóny. Značne znížené počty zamestnancov letiska (v súvislosti s pandémiou COVID-19) majú za následok neúmerne dlhé čakacie doby pred odletom (cca 3 hod.) na vybavenie check-in, na odovzdanie podpalubnej batožiny, na absolvovanie bezpečnostných kontrol a pod. Cestujúci dané pravidelne podcenia, z ktorého dôvodu často zmeškajú svoje lety.

 

 

Upozorňujeme cestujúcich na potrebu včasnej prítomnosti na letisku Schiphol (aspoň 3h. pred odletom), odporúča sa tiež cestovať len s príručnou batožinou a pripraviť si dostatok finančných prostriedkov pre prípady zmeškania letového spojenia

Opatrenia v krajine:

Od 25. februára 2022 sa uvoľnili takmer všetky protipandemické opatrenia v krajine.
V platnosti zostáva povinnosť zostať v izolácii v prípade symptómov ochorenia COVID-19 a nechať sa otestovať, dodržiavať základné hygienické predpisy.

V prípade, ak máte otázky týkajúce sa práce v Holandsku, súčasných opatrení a obmedzení, kontaktujte EURES Holandsko na adrese [email protected]. EURES poradcovia sa vám pokúsia odpovedať do 24 hodín od doručenia správy (v pracovné dni).


Aktualizované: 20.7.2022